poniedziałek, 11 listopada 2013

Marmurkowanie papieru

Marmurkowanie papieru

Sztuka wywodząca się z starożytności. Bardzo popularna w obecnych czasach w Turcji nazywana Ebru. Ja odkryłam ja ostatecznie niedawno. Jest mnóstwo materiałów w sieci na ten temat. Ale najlepiej sprawdza się metoda prób i błędów.


Przepis generalnie jest całkiem prosty :
-do miski bądź kuwety z wodą dodaje jedna płaską łyżeczkę kleju do tapet.
- zgodnie z instrukcja na kleju mieszam wodę z proszkiem odstawiam na 20 min i zabieram sie do pracy 
- należy w słoiczkach rozpuścić farbe (akryle z wodą, olejne z terpentyną)
-Przygotujcie sobie tyle pędzli ile macie kolorów
- ja chlapie farbą po wodzie potem mieszam ja patyczkiem delikatnie i powstaje magia


-jeżeli uznacie że wzór jest gotowy przykładacie papier do powierzchni wody najlepiej użyć papieru bardziej chłonnego do akwareli jest idealny, ja używam czerpanego.
-odłóż delikatnie kartkę połóż na płasko z farb olejnych wysycha dosyć długo
- jeżeli farba spływa wam na dno to znaczy ze jest za gęsta. 

Powodzenia 
źródła : http://dziwowisko.pl/ebru-marmurkowanie-papieru/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz